Digimarkkinointi

Kohderyhmien tavoitus tarkasti ja kustannustehokkaasti.

Digimarkkinointi mahdollistaa tarkkojen asiakassegmenttien tavoittamisen useissa eri kanavissa.

Sosiaalisen median mainonta

Sosiaalisen median kanavat tarjoavat valtavan potentiaalin eri kohderyhmien tavoittamiselle. Näiden kanavien sisällä on varsin merkittäviä eroja käyttäjäprofiilien välillä. Esimerkiksi LinkedInissä tavoitetaan perinteisesti yritysten vastuunkantajia, kun taas TikTokissa on helpompi tavoittaa esimerkiksi nuorta kohderyhmää. Sosiaalisen median mainonta on erinomainen tapa tavoittaa tarkasti määrättyjä kohderyhmiä. Some-mainonnalla voidaan lisäksi tavoittamaa erittäin suuria ihmismääriä. Myös hinnaltaan sosiaalisen median mainonta on kustannustehokasta ja ansaitun näkyvyyden kautta mahdollisesti jopa ilmaista. Some-mainonnan tuloksia mittaamalla voimme optimoida brändillesi parhaan mahdollisen mainosstrategian.

Miksi digimarkkinointi kannattaa?

Digimarkkinoinnin suurimpien hyötyjen joukkoon lukeutuu sen tuoma mahdollisuus tavoittaa tarkkaan määriteltyjä asiakassegmenttejä. Digimarkkinointi on moderni tapa lisätä yrityksen liidien määrää ja kasvattaa tunnettuutta. Digitaalisen markkinoinnin kanavia on useita ja niiden käyttäminen osana markkinointistrategiaa on kustannustehokasta. Lisäksi markkinoinnin mitattavuus on helppoa digitaalisissa kanavissa. Osaavan asiantuntijan käyttö on suositeltavaa digimarkkinointistrategian laatimisessa ja toteuttamisessa, jotta yrityksesi saa optimoitua toteutuneiden liidien määrän eri kohderyhmien sisällä.

  • Suomessa Facebook on käytössä valtaosalla väestöstä. Näin ollen tavoitettavan asiakassegmentin suuruus on kyseisessä mainoskanavassa merkittävä. Facebook-mainonta on todistetusti yksi parhaista väylistä tavoittaa monia eri kohderyhmiä samanaikaisesti. Facebook tarjoaa monipuoliset mainosmuodot, kuten kuvien, videoiden ja karusellimainosten käytön. Lisäksi Facebook-mainonnan toteuttaminen on mahdollista yhdessä Instagram-mainonnan kanssa saman järjestelmän kautta. Voit siis hyödyntää samaa mainosmateriaalia molemmissa kanavissa!

  • Instagramissa on Facebookiin verrattuna keskimäärin nuorempaa käyttäjäkuntaa. Facebook-mainontaa kannattaakin aina täydentää Instagram-mainonnalla, jotta tavoitettavien kohderyhmien määrää saadaan kasvatettua entisestään. Alustana Instagram on Facebookin tavoin käyttäjiä aktivoiva, kun julkaisuja on mahdollista tykkäillä ja kommentoida. Yhteisen hallintajärjestelmän avulla on helppo suunnitella Facebookissa ja Instagramissa toteutettavia mainoskampanjoita, jotka tukevat toisiaan. Tässä me Visiolla haluamme olla avuksi brändillesi!

  • TikTok on mainoskanavana trendaava, sillä on Suomessa lähes 1,2 miljoonaa viikottaista käyttäjää. TikTok mahdollistaa mainonnan muovaamisen todella monenlaiseen muotoon, kun sisältö koostuu lyhyistä videoklipeistä. TikTok-mainonnassa esimerkiksi huumorin käytöllä osana strategiaa on todistetusti kyetty saamaan merkittävän suuria katsojamääriä mainosvideoille. TikTok on mainoskanavana erittäin kustannustehokas ja liidejä on mahdollista saada jopa ilmaiseksi, kunhan sisältö on oikeanlaista ja katsojia viihdyttävää.


Miten toteutamme digimarkkinointikampanjat?

  1. Kampanjan tai jatkuvan mainonnan suunnittelupalaveri.

  2. Kampanjan rakentaminen ja aineistotuotanto.

  3. Kampanjan optimointi ja kuukausittainen raportointi.